![]() Jolyn Phillips, skrywer, digter, sangeres en aktivis, het grootgeword in Gansbaai in die Wes-Kaap. Sy verwerf ’n MA in Kreatiewe Skryfkuns by UWK. In 2016 debuteer sy met ’n bundel kortverhale, Tjieng Tjang Tjerries, wat op die kortlys was vir die Universiteit van Johannesburg debuut prys vir Suid-Afrikaanse Literatuur en dit word ook bekroon met die Nasionale Instituut vir Sosiale en Geesteswetenskappe prys vir beste fiksie. In 2017 maak sy haar digdebuut in Afrikaans met die bundel Radbraak. In dié digbundel verbrokkel sy taal, draai sy die rug op haar vel-taal, pleeg sy ‘radbraak’ op haar eie taal. Dit is die enigste medium wat sy het, maar sy breek dit, sy vernuwe dit, sy ‘ont’taal dit. Phillips is ’n nuwe stem in Afrikaans – by tye liries maar deurgaans skreiend en ook uitdagend. Volgens die bekroonde digter Petra Müller is Radbraak ’n ‘klein aardbewing van ’n bundel. Hierdie skrywer het die Engel in die klip beet.’ Radbraak is genomineer vir beide die Elizabeth Eybers en Ingrid Jonker prys en word ook bekroon met die UJ prys vir beste debuut. In 2020 verskyn haar tweede bundel, Bientang, by Human & Rousseau. |
my ma in C-majeur
sy het net haar stem
wat uit haar hande sing
die nette stitch
do
re
mi
fa
never-ending
so
la
ti
do
sing sy uit haar hande
my ma laat my dink aan see-majeur
sonder sharps of flats
die maklikste die mooiste
omdat dit so skoon is
sy fluit die vis tot byt
haar vel gee ’n kernstemming op A vir die son
vir die golwe want haar seun fluit êrens
sy hoor sy do re mi fa woorde geskepe vir haar
[Uit: Radbraak, Human & Rousseau, 2017]