Relatiwiteit – MC Escher
Relatiwiteit
Litografie van Martin Escher, 1953.
Waarom lei die Escher-trappe
eindeloos van bo na onder,
of andersom, en wat is die doel
met so ‘n surreële ordening?
Moontlik speel die litograaf
gewoon met spieëlbeelde
van elke dag se op-en-af,
tog nooi die ruimtelike wenteling
jou om te reflekteer
oor waar jy jou tans bevind,
en waarheen ‘n bepaalde trap met jou,
of jy met die trap, op pad is.
Die kyker wring sy nek,
sy oë fokus telkens anders
om in die oomblik
oor posisie en rigting te besin,
tot hy in waansin vra
wat bo is, en wat onder,
en waar hy moet begin.
Wat kompleks was,
is meteens verhelderend:
die kyker vertrek
uit ‘n persoonlike perspektief
en oriënteer hom
dienooreenkomstiglik.
Styg of daal bly relatief,
soos einde en begin.
Wie kon dit aanskouliker as Escher sê?
© Zandra Bezuidenhout, 2021