Zandra Bezuidenhout. Relatiwiteit

 

Relatiwiteit – MC Escher

 

 

Relatiwiteit

Litografie van Martin Escher, 1953.       

 

Waarom lei die Escher-trappe

eindeloos van bo na onder,

of andersom, en wat is die doel

met so ‘n surreële ordening?

 

Moontlik speel die litograaf

gewoon met spieëlbeelde

van elke dag se op-en-af,

tog nooi die ruimtelike wenteling

jou om te reflekteer

oor waar jy jou tans bevind,

en waarheen ‘n bepaalde trap met jou,

of jy met die trap, op pad is.

 

Die kyker wring sy nek,

sy oë fokus telkens anders

om in die oomblik

oor posisie en rigting te besin,

tot hy in waansin vra

wat bo is, en wat onder,

en waar hy moet begin.

 

Wat kompleks was,

is meteens verhelderend:

die kyker vertrek

uit ‘n persoonlike perspektief

en oriënteer hom

dienooreenkomstiglik.

Styg of daal bly relatief,

soos einde en begin.

Wie kon dit aanskouliker as Escher sê?

 

© Zandra Bezuidenhout, 2021

 

Bookmark and Share

Comments are closed.