Marthé McLoud is op 12 Maart 1964 op Stellenbosch gebore en het daar grootgeword. Sy het in 1985 haar BA-graad in Maatskaplike werk behaal en in 1989 haar MA-graad in Maatskaplike werk met lof geslaag. Sy het vir 25 jaar as maatskaplike werker in Pretoria en in Somerset-Wes gewerk. Sedert 2018 is sy afgetree en woon in die Strand.
Verskeie van haar gedigte en kortverhale is op Litnet gepubliseer. In 2017 was sy een van die 24 skrywers wie se kortverhaal opgeneem is in Stellenbosch Woordfees se kortverhaalbundel, WYS.
In 2016 behaal sy ‘n tweede plek in die Bloemfonteinse Skrywersvereniging se nasionale gedigtekompetisie en verskyn haar gedig in Inkvars.
In 2017 word ses van haar gedigte in die digbundel, Nuwe Stemme 6, wat deur Tafelberg uitgegee is, opgeneem. Een van haar gedigte het ook in 2018 in New Contrast verskyn.
Met die jare is verskeie van haar gedigte op Versindaba en in die Sol Plaatje European Union Poetry Anthology gepubliseer.
Vanaf 2017 tot 2025 verskyn van haar gedigte in verskeie hoofstroomversamelbundels, naamlik Nuwe Stemme 6, die grendeltydbloemlesing Maskers en Mure, die mediese poësieversamelbundel Flikkergram, asook die versamelbundel, Merang, een van die Afrikaans 100-projekte.
In 2025 verskyn haar debuutbundel Ontbloot by Turksvy Publikasies.
Werkdag
Na George Milwa Mnyaluza Pemba se The Road Diggers
Met hulle oë op die grond gerig
lig die mans in een beweging saam
- soos in ’n massavertoning –
die pikke hoog bo hulle koppe.
Hulle knipmes op en af in stilte
hulle arms en rûe is gehoorsaam.
Die pikke sing ritmies hulle eie lied
terwyl hulle die aarde oopkloof.
Die reuk van vars grond styg op
en klonte grond en klip verkrummel
voor voete. ’n Skaduwee-man met ’n stok
hou hulle dop – moontlik die voorman.
Die werkers se rûe raak kromboompies
hulle voete geankerde wortels in stadsgrond
en hulle arms gespierde takke terwyl hulle harte
op die maat van die pikslae teen hulle ribbes klop
en hulle lywe soos chlorofil die sonlig absorbeer
om te bot en hulle arbeidsvrug huis toe te stuur.
Na ’n dag se werk raak hulle asemhaling
sag soos die vlinderslag van ’n mot,
was die werkers sweet en spiere skoon
en keer terug na hulle enkelmatras
om môre voor dagbreek weer op te staan
en die grond verder in stukke te slaan.
©Marthé McLoud, 2025
https://www.straussart.co.za/auctions/lot/389-27-may-2025/249
Spreekkamer
Voor hom sit ’n donkerbrilvrou
met haar arms gekruis.
’n Syserp is soos ’n luislang
om haar nek gevou.
Haar hande praat
in ’n bewe-taal
terwyl sy die serp
stadig afhaal.
Sy kyk af na die bruin mat.
Dan trek sy haar mou op,
lig haar sonbril
en wys hom die blou.
©Marthé McLoud, 2025
That’s Not a Crumb, It’s a Tiny Chameleon
The New York Times, 20 Februarie 2012
Haar voete is twee trapsuutjies.
Hulle wik en weeg na vastrapplek op die grond
een ogie rol kleurklasie rond.
Haar tong is ‘n klipstapel in ‘n grot.
Vir jou het ek ‘n “ek is oek important”-wens
klein onvolmaak geskape mens.
©Marthé McLoud, 2025