Vincent: Sonneblomme en sipresse
behep met kleur en lig en son
in elke verfhaal wat jy maak
soek jy die lewensbron
van die geheel
daarom die geel-op-geel-op-geel:
stamp die kwas in elke blomgesig
sodat die plakke olieverf
kan blok en stol en krul
tot stam en blaar en bloeisel
elke blanko seildoek en houtskilderbord opvul
en vir nou eers nié die koringland en kraaie
of knoestige stamme en geknakte wortels
wat dorstig kronkelkoers vir water
nie dis vir veel later
nou net sonkleurblomme
met harlekyngroen stingels
impressionistiese strepe, fleurige diepkrapvore
van dartelende kwasstele en paletverfmesse
om die donker sepia blommestamper
en kadmiumgroen kelkblare
met vrolike saffraan- en ambergeel botsels
te verenig, te versoen
en só jou bloeiselsonveld te laat straal
om die geel huis op te kikker
die ligspel neem jou só geheel in beslag
dat jy sommer vir dié somer twaalf sonneblomskilderye maak
en ek is gek oor almal en nog meer
selfs die later sterlignagsipresse
met hul abnormale krulstam-semi-esse
en karinkelstrepe wat die maan omkring
en krukwiel ry
sodat dit lyk asof die besterde hemeldak vergaan
maar een ding moet ek nog verstaan:
dié besnydenis van die oor
wat jy doen met eie hande:
was dit ’n geskenk, ’n korbanofferande
of het jy toe al klaar te veel verdriet gehoor?
© Meyer van Rensburg, 2022